Witajcie! Święta, święta i po świętach,
mamy nadzieję, że Zajączek przyniósł Wam wymarzone prezenty…
Dzisiaj porozmawiamy o powodzi, która często występuje wczesną wiosną. Obecnie mamy lekkie zimy, z brakiem mrozu i śniegu, ale w naszym klimacie, który nazywa się umiarkowany, zima może być sroga. Po mroźnej zimie lód i śnieg topnieje, ziemia jest zamarznięta i nie wchłania wody. Wtedy ta woda ze zbiorników wodnych lub intensywnych opadów deszczu zalewa łąki, pola i tereny mieszkalne.
Edukacja polonistyczna
Zadanie 1. Z czym kojarzy Ci się woda? Co się dzieje w przyrodzie, gdy wody jest za mało, albo za dużo ? Obejrzyj film.
Czym jest powódź i komu zagraża? Obejrzyj kolejny film.
Zadanie 2. Otwórz podręcznik do języka polskiego na str. 53 i 54 - przeczytaj samodzielnie opowiadanie pt. ,,Powódź", albo poproś o przeczytanie kogoś dorosłego.
Odpowiedz ustnie na pytania 1, 2 i 3 na stronie 54:
Co obudziło Joasię? Jakie inne odgłosy było słychać znad rzeki?
Wyjaśnij, czym jest powódź i jak do niej dochodzi.
Jak wyglądała Wisła po wysadzeniu przez saperów kry lodowej?
Zadanie 3. Na stronie 55 podręcznika obejrzyj historyjkę obrazkową i opowiedz, w jaki sposób Marta pomogła powodzianom. Pomyśl co mogło wydarzyć się dalej. Opowiedz dalszą część historyjki komuś z rodziny.
Zadanie 4. Otwórz ćwiczenia z języka polskiego na stronie 63.
Ćwiczenie 1 - Przeczytaj zdania i zmień je według wzoru. Zauważ, że w pierwszym zdaniu jest mowa o tym co Marta robi teraz, natomiast w drugim zdaniu jest mowa o tym co już zrobiła. W każdym zdaniu dwiema kreskami podkreśl czasownik. Pamiętasz, czym jest czasownik?
Ćwiczenie 2 - Pokoloruj pola z wyrazami z "ó" wymiennym. Pozostałe wyrazy, które są niepokolorowane to wyrazy z "ó" niewymiennym. Zapamiętaj je. Zadania z gwiazdką nie wykonuj!
Edukacja matematyczna
Zadanie 5. Czy wiesz jak nazywają się liczby w mnożeniu?
Liczby, które mnożymy nazywamy czynnikami,
a wynik mnożenia nazywamy iloczynem.
a wynik mnożenia nazywamy iloczynem.
Otwórz zeszyt do matematyki, zapisz dzisiejszą datę i temat. Przepisz do zeszytu, to wszystko co widzisz w niebieskiej ramce.
Oblicz iloczyny podanych liczb. Przepisz do zeszytu podane przykłady i wykonaj obliczenia według podanego wzoru.
Zadanie 6. Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronie 28 i wykonaj zadania 5, 6, 7. Zadanie 8 dla chętnych.
Podpowiedzi do zadań:
Ćwiczenie 5.
Na wykonanie jednej bransoletki potrzeba 10 serduszek. Aby obliczyć na ile bransoletek starczy 30 serduszek, musimy porozdzielać je po 10 ( bo tyle potrzeba ich do wykonania jednej bransoletki ), stąd działanie 30:10=3. Serduszek starczy na wykonanie 3 bransoletek.
Ćwiczenie 6.
Wynik działania po lewej stronie musi być równy wynikowi działania po prawej stronie.
Ćwiczenie 7.
Babcia pracuje 20 godzin tygodniowo od poniedziałku do piątku ( ile dni w tygodniu? ), po tyle samo godzin każdego dnia. Ile godzin dziennie pracuje babcia?
20: ? =
Dziadek pracuje 5 dni w tygodniu po 6 godzin. Ile to razem godzin?
5 po 6
5 x 6 = ?
Teraz z łatwością odpowiesz na pytanie:"Kto pracuje dłużej i o ile?"
Edukacja informatyczna
Zadanie 7. Zakoduj obrazek.
UWAGA!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz