Dzień dobry!
W dalszym ciągu uczymy się za pośrednictwem komputera. Mamy nadzieję, że na początku tygodnia macie dużo energii i szybko rozwiążecie wszystkie zadania.
W dalszym ciągu uczymy się za pośrednictwem komputera. Mamy nadzieję, że na początku tygodnia macie dużo energii i szybko rozwiążecie wszystkie zadania.
Dziś zobaczycie jak wygląda sad wiosną 😄
Na początek spróbujcie odpowiedzieć na pytanie, co to jest SAD?
Sad to plantacja, obszar, na którym uprawia się drzewa lub krzewy owocowe, np. jabłonie, wiśnie, śliwy, czereśnie, grusze. Uprawą sadu zajmuje się rolnik zwany sadownikiem.
Edukacja polonistyczna i środowiskowa
Zobacz jak wygląda sad wiosną
Zadanie 1. Otwórz podręcznik do języka polskiego na stronie 70. Przeczytaj wiersz Doroty Gellner pt. ,,Sad rozkwita"
Odpowiedz ustnie wybranemu domownikowi na pytania:
- O czym jest mowa w wierszu?
- Jakie drzewa zostały w nim przedstawione?
- Jakie kolory można zaobserowować w sadzie?
Zadanie 2. Ile znasz nazw owoców? Obejrzyj pokaz zdjęć sadu i rosnących w nim drzew, a następnie przejdź do pomarańczowej zakładki i wykonaj zadanie. Możesz wydrukować sobie książeczkę z informacjami o owocach - to zadanie nie jest obowiązkowe.
Zadanie 3. Przypomnij sobie, co to jest rodzina wyrazów.
Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronie 76 i rozwiąż zadanie 1 ( nie przepisuj przykładów do zeszytu ), 2 i 3.
Zadanie 3. Wracamy do podręcznika do strony 71, poczytaj, co dzieje się w sadzie i w ogrodzie wiosną - tekst "Od kwiatu do owocu".
Teraz trochę o przyrodzie. Zobacz jak powstaje owoc.
Zadanie 4. Na podstawie przeczytanego tekstu i obejrzanego filmu wykonaj w ćwiczeniach do języka polskiego zad. 4 i 5 na str. 77 oraz zad, 6 na str. 78.
Sprawdź, czy dobrze wykonałeś zadanie 5.
Edukacja matematyczna
Poproś rodziców, aby przesłali nam zdjęcie zadań, które wykonałeś w czwartek w ćwiczeniach do matematyki na stronach 32-33 ( Sprawdzam siebie ). Jeśli nie wykonałeś jeszcze testu na Eduelo - pamiętaj masz czas do jutra.
Wychowanie fizyczne
Zaplanuj
i przygotuj tor przeszkód na świeżym powietrzu ( podobny do tego, który tworzymy na lekcjach w-fu ). Zapytaj Rodziców co możesz
wykorzystać. Tor powinien składać się z 5 elementów. Może to być na przykład:
- bieg slalomem między przeszkodami ( choinkami, drzewkami, plastikowymi butelkami napełnionymi wodą )
- rzut do celu ( do kosza, do narysowanej obręczy - piłeczką, woreczkiem, kamykiem )
- jazda lub slalom na rowerze, hulajnodze, rolkach
- kozłowanie piłką, bieg z piłką, rzuty piłką
- skoki na skakance
- przysiady i pajacyki
- przewrót w przód
- czołganie i turlanie
Poproś rodziców o nagranie filmiku lub zrobienie zdjęć jak ćwiczysz. Masz na to cały tydzień (do 5 maja). Jeśli nie masz możliwości stworzenia toru przeszkód w ogrodzie, wykonaj go w domu na korytarzu lub w dużym pokoju.
To już wszystkie zadania na dziś.
Do jutra!
zadania były fajne i fajnie że nie było matematyki Adam Ż. :)
OdpowiedzUsuń