środa, 15 kwietnia 2020

Zadania na czwartek 16 kwietnia


Dzień dobry dzieci!
Dzisiejsze zajęcia poświęcimy na ćwiczenia językowe, by utrwalić wiadomości o głoskach dźwięcznych i bezdźwięcznych. 


 Edukacja polonistyczna 

Sprawdź, czy poprawnie wykonałeś wczorajsze zadania w ćwiczeniach do języka polskiego na stronie 63.

ćwiczenie 1.


Zadanie 1.  Otwórzcie podręcznik do języka polskiego na stronie 56 i przeczytajcie lub posłuchajcie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej ,,Budki, dudki, bieg i śnieg" .


Zadanie 2. Na pewno zauważyłeś, ze wierszyk jest bardzo żartobliwy. Która zwrotka rymowanki Twoim zdaniem jest najzabawniejsza? Naucz się jej na pamięć i przepisz do zeszytu. Następnie sprawdź, czy udało Ci się zapisać ją bez błędów. Ale najpierw otwórz zeszyt do języka polskiego i przepisz dzisiejszy temat i datę.



Zadanie 3.
ZAPAMIĘTAJ!

W języku polskim mamy głoski dźwięczne i bezdźwięczne.



Głoska:  z, g, d, b, w,  jest dźwięczna. 

Możesz to sprawdzić przykładając dłoń do szyi ( tak jak na zdjęciu ), bo gdy wypowiadamy te głoski, to czujemy, jak nasza krtań drga. 



Natomiast głoski: s, k, t, p, f,  to głoski bezdźwięczne. 

Nasza dłoń położona na szyi nie wyczuje drgań. 




Jak pamiętasz, na lekcjach rozmawialiśmy o tym, że w języku polskim mamy wyrazy, które inaczej piszemy, a inaczej słyszymy. Czasem mamy problem z poprawnym zapisaniem takich wyrazów. Dzieje się tak, ponieważ w wielu wyrazach, podczas ich wymowy, głoski dźwięczne tracą swoją dźwięczność. Mamy kilka par takich głosek: 

słyszę f - piszę w 
 słyszę t - piszę d 
słyszę k - piszę g
 słyszę p - piszę b
słyszę s - piszę z

Odszukaj teraz w każdej zwrotce wiersza pary wyrazów, w których została wyjaśniona pisownia głosek inaczej brzmiących. 

Powiedzcie głośno:

krasnoludki - słyszymy t 
krasnoludek - piszemy d

 budka- słyszymy t 
budek     - piszemy d

rybka - słyszy p
ryby   - piszemy b

żabka - słyszymy p
żaba - piszemy b

paw - słyszymy f
pawie - piszemy w

traw - słyszymy f
trawie - piszemy w

arbuz - słyszymy s
arbuz- piszemy z

guz - słyszymy s
guz- piszemy z

bieg - słyszymy k
biegi - piszemy g

śnieg - słyszymy k
śniegu - piszemy g

pieg - słyszymy k
piegi - piszemy g

Zadanie 4. Teraz z pewnością poradzisz sobie z zadaniami w ćwiczeniach na stronach 64-65. Wykonaj wszystkie zadania.
                                
Wychowanie fizyczne

Zadanie 5. Odejdź od komputera. Weź kilka łyków, tak bardzo potrzebnej naszemu organizmowi wody. 

Jeśli możesz, to po prostu wyjdź na dwór, zrób sobie tor przeszkód i go z radością pokonaj. Jeśli nie możesz wyjść na powietrze, to otwórz okno i wykonaj zadania.
Jeśli masz w domu skakankę, to ją wyjmij, a jak nie, to poproś rodziców o długi szalik.
  1. Sprawdź, czy masz miejsce i skacz na skakance licząc do 10, na przemian: raz obunóż, raz jednonóż, raz lajkonikiem.
  2. Zrób kółeczko ze skakanki i przejdź na czworakach wokół skakanki (w lewo i w prawo). Pamiętaj, musisz iść na dłoniach i piętach. Nie na kolanach.
  3. Złóż skakankę na pół, złap dwiema rękami i zrób skłon do ziemi, a potem wyprost z unoszeniem rąk nad głowę (10 razy). Prostuj kolana i plecy.
  4. Usiądź na dywanie, trzymając końcówki skakanki w dłoniach, zahacz skakanką o stopy, wyprostuj kolana i unoś nogi (10 razy) do góry i opuszczaj na dywan.
  5. Zdejmij skarpetki z nóg, łap paluszkami skakankę i podnoś do góry, raz lewą, raz prawą nogą (10 razy).
Edukacja muzyczna

Zadanie 6. Jeśli masz podręcznik do muzyki otwórz go na stronie 71. Posłuchaj dźwięków wykonanych na skrzypcach. Poznaj budowę tego instrumentu.





Edukacja matematyczna

Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronie 28 i sprawdź poprawność wykonania wczorajszych zadań.
ćwiczenie 6.

ćwiczenie 7.

Zadanie 8.
Wczoraj uczyliśmy się wspólnie, jak nazywamy liczby w mnożeniu. Dzisiaj dowiesz się, jak nazywają się liczby w dzieleniu.



Dzielna, to liczba, którą dzielimy.
Dzielnik, to liczba przez którą dzielimy.
Wynik dzielenia to iloraz.

Otwórz zeszyt do matematyki, zapisz dzisiejszą datę i temat. Przepisz do zeszytu, to wszystko co widzisz w niebieskiej ramce.




Oblicz ilorazy podanych liczb i sprawdź je za pomocą mnożenia. Przepisz do zeszytu podane przykłady i wykonaj obliczenia według podanego wzoru.


Zadanie 9.  Zagraj na stronie matzoo.pl Wybierz mnożenie pasujące do obrazków. 


Zadanie dodatkowe dla chętnych
Zadanie zaczerpnięte ze strony matematykawpodstawowce.pl


Napiszcie w komentarzu, jaka liczba ukryła się pod bananem. Jesteśmy ciekawe, komu samodzielnie udało się rozwiązać to zadanie.



Dziękujmy za dzisiejszą lekcję.  Pozdrawiamy Was gorąco.
Do jutra. Wasze Panie.

6 komentarzy:

  1. Odpowiedź: banan=8
    pozdrawiam Julia G.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłko to 4, a banan to 8. Mateusz R.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pod bananem kryje się liczba 8. Pozdrawiam Maria M.

    OdpowiedzUsuń


































  4. Jabłko 4 a banan 8 pozdrawiam Julia Śliwa



    OdpowiedzUsuń
  5. Banan to 8 a jabłko to 4 Patryk Sz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brawo dla Julki, Mateusza, Patryka, Marysi i Julii. Wszyscy świetnie poradziliście sobie z zadaniem, a trzeba przyznać, że nie należało do łatwych. Jestem z Was dumna!

    OdpowiedzUsuń