wtorek, 9 czerwca 2020

Zadania na wtorek 9 czerwca

Dzień dobry!
Dzisiaj główną bohaterką naszych zajęć jest pewna królowa.
"W górach ma swe źródło, skąd właśnie wytrysła,
a płynie do morza, nasza rzeka … "

Oczywiście to... Wisła.


Edukacja polonistyczno - przyrodnicza

Zadanie 1.  Dzisiaj poznasz legendę o tym jak powstała rzeka Wisła. Otwórz podręcznik na stronach 50-51 i posłuchaj legendy "O Wiśle". 


Czy pamiętasz, co to jest legenda?

LEGENDA
to opowieść albo zbiór opowieści o życiu bohaterów, osób sławnych, historycznych,
świętych, czy też o jakichś ważnych wydarzeniach.
W legendach występują zarówno elementy realistyczne, 
jak i baśniowe (fantastyczne). 



O jakich jeszcze legendach jest mowa w przeczytanym przez Was opowiadaniu?
- legenda o powstaniu Warszawy
- legenda mówiąca o tym jak powstała nazwa miasta Toruń.

Jaką literą zaczynają się wszystkie wymienione w tekście nazwy geograficzne
czyli nazwy miast, rzek, mórz czy gór ?

Oczywiście, że wielką. 


Zadanie 2. Otwórz zeszyt to języka polskiego. Zapisz datę i temat. Pod tematem wykonaj do zeszytu zadanie 3 ze strony 52.

Zadanie 3. Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie, co to jest rzeka?

Rzeka to płynąca woda. 

Jej początek stanowi ŹRÓDŁO
czyli miejsce w którym woda w naturalny sposób wypływa spod ziemi 
lub ze szczeliny w skale,
a koniec to UJŚCIE, 
czyli miejsce wpłynięcia do innej rzeki, jeziora, morza lub oceanu.

Zadanie 4. Zastanów się jakie miasta mija Wisła po drodze do Bałtyku? Odszukaj te miasta na mapie lub na stronie 53 w podręczniku.
Rzeka ma swój prawy i lewy brzeg. 
Tak, jak my prawą i lewą rękę.
Zadanie 5. Zobacz prezentację o Wiśle na Eduelo. Zwróć uwagę na to jak zbudowana jest rzeka.

Zadanie 6. Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronie 64. Wykonaj zadanie 1 i 2 (bez kropki).


Obejrzyj film, o rodzajach zdań.



W wolnej chwili możesz posłuchać trochę bardziej rozbudowanej wersji legendy o Białce i jej siostrze.


Zasłużyliście na długą przerwę.
Tylko nie biegajcie po korytarzu.
Uśmiech Grafika Wektorowa, Clipartów I Ilustracji - 123RF
Taki żarcik :)



Edukacja matematyczna

Zadanie 7 . Dziś poćwiczysz obliczenia na liczbach dwucyfrowych. Zaczniemy od zadania 1 w podręczniku na str. 51. Przeczytaj to zadanie.

Jak obliczyć, ile znaczków otrzymają wszystkie dzieci? 
Klasa 2a dostanie 35 znaczków, zaś klasa 2b 34 znaczki. 
Można policzyć trzema różnymi sposobami.


Sposób 1.
Rozbijamy wszystkie liczby na cyfrę dziesiątek i jedności, dodajemy do dziesiątek -dziesiątki, a do jedności - jedności  i mamy obliczony wynik działania.


liczba 35 to 3 dziesiątki i 5 jedności
liczba 34 to 3 dziesiątki i 4 jedności
35 + 34 = 30 + 30 + 5 + 4 = 60 + 9 = 69

Sposób 2.

Pierwszą liczbę zostawiamy bez zmian,
dodajemy do niej cyfrę dziesiątek drugiej liczby, a potem cyfrę jedności.
35 + 34 = 35 + 30 65 + 69


W podręczniku przedstawiony jest jeszcze trzeci sposób. Naszym zdaniem, te dwa przykłady są łatwiejsze. Niech każdy z Was wybierze swój sposób liczenia.


Zadanie 8. Oblicz w zeszycie działania z zadania 2 w podręczniku na stronie 51 - jednym z trzech poznanych dzisiaj sposobów liczenia.  Zapisz temat zajęć:



Zadanie 9. Otwórz ćwiczenia na stronie 62. Wykonaj zadania.


ZADANIA DODATKOWE

Dodawanie w zakresie 100. Połącz działanie z jego wynikiem.


Labirynt. Dodawanie w zakresie 100.
Dojdź do poprawnego wyniku, klikając myszką w odpowiednie strzałki.


KONIEC ZA JĘĆ!


1 komentarz:

  1. W zadaniu 2 powinno być 35-30=5 a jest napisane 8.Pozdrawiam Patryk Sz.

    OdpowiedzUsuń