Dzień dobry!
Dzisiaj główną bohaterką naszych zajęć jest pewna królowa.
"W górach ma swe źródło, skąd właśnie wytrysła,
a płynie do morza, nasza rzeka … "
Oczywiście to... Wisła.
Zadanie 1. Dzisiaj poznasz legendę o tym jak powstała
rzeka Wisła. Otwórz podręcznik na stronach 50-51 i posłuchaj legendy "O
Wiśle".
Czy pamiętasz, co to jest legenda?
LEGENDA
to opowieść albo zbiór opowieści o życiu bohaterów, osób sławnych,
historycznych,
świętych, czy też o jakichś ważnych wydarzeniach.
świętych, czy też o jakichś ważnych wydarzeniach.
W legendach występują zarówno elementy realistyczne,
jak i baśniowe (fantastyczne).
O jakich jeszcze legendach jest mowa w przeczytanym przez Was
opowiadaniu?
- legenda o powstaniu Warszawy
- legenda mówiąca o tym jak powstała nazwa miasta Toruń.
Jaką literą zaczynają się wszystkie wymienione w tekście nazwy
geograficzne
czyli nazwy miast, rzek, mórz czy gór ?
Oczywiście, że wielką.
Zadanie 2. Otwórz zeszyt to języka polskiego. Zapisz datę
i temat. Pod tematem wykonaj do zeszytu zadanie 3 ze strony 52.
Zadanie 3. Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie, co to jest rzeka?
Rzeka to płynąca woda.
Jej początek stanowi ŹRÓDŁO,
czyli miejsce w którym woda w naturalny sposób wypływa spod
ziemi
lub ze szczeliny w skale,
a koniec to UJŚCIE,
czyli miejsce wpłynięcia do innej rzeki, jeziora, morza lub
oceanu.
Zadanie 4.
Zastanów się jakie miasta mija Wisła po drodze do Bałtyku? Odszukaj te miasta na mapie lub na stronie 53 w podręczniku.
Rzeka ma swój prawy i lewy brzeg.
Tak, jak my prawą i lewą rękę.
Zadanie 5. Zobacz prezentację o Wiśle na Eduelo. Zwróć uwagę na to jak zbudowana jest rzeka.
Zadanie 6. Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronie 64. Wykonaj
zadanie 1 i 2 (bez kropki).
Obejrzyj film, o rodzajach zdań.
Zasłużyliście na długą przerwę.
Tylko nie biegajcie po korytarzu.
Taki żarcik :)
Edukacja matematyczna
Zadanie 7 . Dziś poćwiczysz obliczenia na liczbach
dwucyfrowych. Zaczniemy od zadania 1 w podręczniku na str. 51. Przeczytaj to
zadanie.
Jak obliczyć, ile znaczków otrzymają wszystkie dzieci?
Klasa 2a dostanie 35 znaczków, zaś klasa 2b 34 znaczki.
Można policzyć trzema różnymi sposobami.
Sposób 1.
Rozbijamy wszystkie liczby na cyfrę dziesiątek i jedności,
dodajemy do dziesiątek -dziesiątki, a do jedności -
jedności i mamy obliczony wynik działania.
liczba 35 to
3 dziesiątki i
5 jedności
liczba 34 to
3 dziesiątki i
4 jedności
35 +
34 =
30 +
30 +
5 +
4 =
60 +
9 =
69
Sposób 2.
Pierwszą liczbę zostawiamy bez zmian,
dodajemy do niej cyfrę dziesiątek drugiej liczby, a potem cyfrę jedności.
dodajemy do niej cyfrę dziesiątek drugiej liczby, a potem cyfrę jedności.
35 + 34 = 35 + 30 + 4 = 65 + 4 = 69
W podręczniku przedstawiony jest jeszcze trzeci sposób.
Naszym zdaniem, te dwa przykłady są łatwiejsze. Niech każdy z
Was wybierze swój sposób liczenia.
Zadanie 8.
Oblicz w zeszycie działania z zadania 2 w podręczniku na stronie 51
- jednym z trzech poznanych dzisiaj sposobów liczenia. Zapisz temat
zajęć:
ZADANIA DODATKOWE
Dodawanie w zakresie 100. Połącz działanie z jego wynikiem.
Labirynt. Dodawanie w zakresie 100.
Dojdź do poprawnego wyniku, klikając myszką w odpowiednie strzałki.
KONIEC ZA JĘĆ!
W zadaniu 2 powinno być 35-30=5 a jest napisane 8.Pozdrawiam Patryk Sz.
OdpowiedzUsuń