Dzień dobry!
W ubiegłą środę swoje urodziny obchodziła Hania.
Droga Haniu!
Pani Kasia z Panią Anitą
Złóżcie Hani życzenia w komentarzu, będzie jej bardzo miło.
Witamy Was w kolejnym tygodniu naszej nauki zdalnej. Tym razem będzie wyjątkowo - spotkamy się tylko dziś i w piątek. Pozostałe dni są dla Was wolne. Trzymajcie kciuki za Waszych starszych kolegów i koleżanki, którzy zdają egzamin ósmoklasisty :)
Jak Wam się podobał spacer po Krakowie?
Dzisiaj kolejna wyprawa, tym razem do stolicy naszego kraju. Na podstawie legendy „Wars i Sawa” dowiecie się jak powstała Warszawa
i dlaczego w herbie naszej stolicy jest Syrenka.
Zapraszamy na spacer po Warszawie.
Zadanie 1. Otwórz podręcznik do języka polskiego na stronie 56-57.
Przeczytaj samodzielnie legendę o powstaniu Warszawy - "Wars i Sawa".
Na podstawie tekstu legendy opowiedz swoimi słowami, jak powstała
Warszawa.
Warszawa
Jak już wiecie, według legendy nazwa pochodzi od imion Wars i
Sawa.
Warszawa jest stolicą Polski.
Stolica to miasto, w którym znajduje się siedziba władz
państwowych
(Prezydent, Rada Ministrów, Premier, Sejm i Senat).
To tutaj zapadają najważniejsze dla Państwa i ludzi w nim mieszkających
decyzje.
W Pałacu Prezydenckim mieszka prezydent Polski.
Obecnie jest nim Andrzej Duda.
Wirtualna wycieczka po Rezydencji Prezydenta RP
Kliknij w zdjęcie
W Warszawie mieszczą się:
Zamek Królewski
Pałac Kultury i Nauki
Łazienki Królewskie
Grób Nieznanego Żołnierza
Stadion Narodowy
i wiele innych ciekawych miejsc...
Obejrzyj film
Zadanie 2.
W ramach powtórzenia wiadomości na temat legendy o powstaniu Warszawy wykonajcie polecenia na str. 68 i 69 w ćwiczeniach polonistycznych.
Edukacja muzyczna
Zadanie 3. Zabaw się w prawdziwego kompozytora. Ułóż własną melodię. Przenoś
nuty z górnej pięciolini na dolną. Gdy skończysz kliknij strat. Wtedy
wysłuchasz melodii, którą samodzielnie udało Ci się skomponować.
Edukacja matematyczna
Jakie znacie przyrządy pomiarowe?
Na pewno znacie linijkę, miarkę krawiecką, taśmę mierniczą.
Długość niektórych rzeczy możemy odmierzyć za pomocą linijki,
ale w pewnych sytuacjach linijka jest za mała.
Wtedy korzystamy z innych przyrządów,
które odmierzają duże odległości,
np. w metrach, a nawet kilometrach.
Obejrzyj film
Zadanie 4. Otwórz podręcznik do matematyki na stronie 54-55. Wykonaj wszystkie zadania ustnie.
Potrafisz już dobrze posługiwać się linijką i dokonywać pomiarów za jej pomocą. Spójrz na swoją linijkę i przeczytaj jaką ma długość. Na jej podziałce zaznaczone są milimetry (krótkimi kreseczkami) oraz centymetry (dłuższymi kreseczkami). Odległości jakie spotykamy w życiu są jednak dużo większe niż nasza linijka, potrzebne nam są więc inne jednostki miary. Dzisiaj dowiesz się czym jest metr.
ZAPAMIĘTAJ
100 centymetrów = 1 metr
Pamiętaj, że nie musisz zapisywać całych nazw - możesz stosować skróty:
metr - m
centymetr - cm
milimetr - mm
Sprawdź, czy jesteś dobry w określaniu długości
Zadanie dodatkowe dla chętnych
Wykonaj zadanie 1, 2 i 3 w ćwiczeniach do matematyki na stronie
64.
Do piątku!
Najlepsze życzonka, pięknego w życiu słonka, smutków małych jak biedronka
OdpowiedzUsuńi szczęścia wielkiego jak smok! Wszystkiego najlepszego życzy Julia Śliwa i Pani Ola :) :) :)
Wszystkiego najlepszego Hania dużo szczęścia,zdrowia i spełnienia wszystkich marzeń.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Julia G
Wszystkiego Najlepszego,pomyślności życzy Hubert🎈
OdpowiedzUsuńWszystkiego najlepszego i zdrówka. Krzyś
OdpowiedzUsuń